Są tacy, którzy potrafią zmienić półminutową scenkę w prawdziwą perełkę. Są tacy, którzy swoją osobą spychają reklamowany produkt na drugi i trzeci plan. I są też tacy, którzy kompletnie nie przekonują do siebie w nowej roli. W lutowym wydaniu miesięcznika FILM – ranking polskich aktorów…reklamowych.
Ponadto w nowym numerze FILMU – najbardziej romantyczne, najdłuższe, najbardziej niezwykłe - filmowe pocałunki, Sonia Bohosiewicz – feministka niestereotypowa, Dominika Kuźniak – aktorka z charakterem oraz kobiety w polskim kinie. A także Colin Firth – kandydat do Oscara.
Kiedyś dla aktora udział w spocie reklamowym nie był powodem do zawodowej dumy. Dzisiaj za rolę w reklamie nadal nagród aktorskich się nie przyznaje, ale niektóre kreacje zasługują na najwyższe uznanie. Miesięcznik FILM już po raz kolejny ocenił aktorów, którzy zagrali w reklamach. Wśród ocenianych m.in. Jacek Braciak z konkursową rolą maminsynka, Marek Kondrat czytający bajki, Krzysztof Majchrzak, który swoją historią zepchnął w cień reklamowaną markę, Tomasz Kot - twarz telefonii, a także Jerzy Stuhr w nieprzekonującej pilotce, nudny Michał Żebrowski, pozbawiony smaku Paweł Wilczak… Kto przekonuje, a kto nie zachęca – ranking aktorów reklamowych w miesięczniku FILM.
W FILMIE również inny ranking. Najbardziej romantyczne, najdłuższe, najbardziej niezwykłe, czyli krótki przegląd filmowych pocałunków. Pierwszy filmowy pocałunek można było zobaczyć już w 1896 roku, w filmie „The Kiss”. Pierwszy filmowy męsko-męski pocałunek w usta prawdopodobnie można było zobaczyć w „Skrzydłach” (1927) Williama A. Wellmana. Pierwszy erotyczny damsko-damski pocałunek został pokazany prawdopodobnie w „Maslaughter” (1922). Z których filmów pochodzą najbardziej romantyczne sceny pocałunków i ile trwały najdłuższe kinowe pocałunki, a także o tym, czego nie wiemy o filmowych pocałunkach – w FILMIE na Walentynki.
W najnowszym numerze magazynu FILM także kobiety w polskim kinie. W lutym na ekrany kin wchodzi „Wojna żeńsko-męska”. W roli głównej – Sonia Bohosiewicz. W rozmowie z FILMEM ta jedna z najpopularniejszych ostatnio aktorek podkreśla, że syndrom Marylin Monroe jest jej obcy i znakomicie odróżnia życie od sceny. Przyznaje też, że jest feministką, ale nie w stereotypowym znaczeniu. Chociaż gotowanie zostawia mężowi. Druga lutowa polska premiera to „Jak się pozbyć cellulitu”. Główną rolę gra tu Dominika Kluźniak. W rolach drugoplanowych i epizodycznych wykreowała kilka niezapomnianych postaci. A w teatrze podbiła serca publiczności rolą Pippi Langstrumpf. W FILMIE opowiada m.in. o swoich spotkaniach filmowych z Andrzejem Saramonowiczem i o tym, co to znaczy być aktorem charakterystycznym. A w uzupełnieniu do obu rozmów – obraz kobiety w polskim kinie, czyli dlaczego jedynym zmartwieniem polskich bohaterek filmowych jest to, jak złapać i usidlić mężczyznę.
A dla zrównoważenia pierwiastka kobiecego – Colin Firth. Za rolę w „Jak zostać królem” zdobył już chyba wszystkie możliwe aktorskie nagrody. A może zdobyć jeszcze tę dla aktora najcenniejszą. 27 lutego może odebrać statuetkę Oscara. Słabszy rywal Hugh Granta dzisiaj ma szansę zastąpić Sir Anthony’ego Hopkinsa w roli najlepszego żyjącego angielskiego aktora. Colin Firth w lutowym wydaniu magazynu FILM.
Nowy numer FILMU jest dostępny w wersji z dwiema płytami DVD – a na płytach „Anna Nicole” – tragiczna historia jednej z najbardziej znanych dziewczyn Playboya - oraz do wyboru „Miłość i wojna” lub „Czyngis-Chan”. Cena magazynu z DVD wynosi 9,99 zł, magazyn bez płyty kosztuje 6,99 zł.
Najciekawsze materiały z nowego numeru magazynu FILM można przeczytać na portalach Onet i Filmweb. Ponadto numer promowany jest w serwisie Mediarun oraz w serwisach internetowych Platformy Mediowej Point Group.
*****
„Film” to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą „Filmu” jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group.
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/ranking-aktorow-reklamowych-i-filmowych-pocalunkow-film-w-lutym